About Today... Wedding Day Coordination
Vandaag wilde ik
een onderwerp dat al een tijdje in me gedachten is bespreken met jullie. Het
gaat over de term “Dag Coördinatie / Wedding Coördinator” en de verwarring
/ misvattingen die het creëert voor bruiden , bruidegoms en de bruiloft
industrie als geheel.
Maar voordat ik
start met deze edition, wil ik graag jullie mening horen over de rol van een
Wedding Day Coordinator ? Wanneer denkt u dat deze dienst begint officieel ? Ik
zou graag uw eerlijke reacties hieronder horen.....So leave your comments below the blog or on our FB page
Now , lets
begin..... Wat ik heb gemerkt is dat veel bruiden en bruidegoms geloven dat de
term Dag van Coördinatie / Wedding Coördinator letterlijk betekent dat een
planner op de dag van hun evenement met basisinformatie komt aanlopen de show/wedding/event
tot in de puntjes van begin tot eind komt draaien..... This couldn’t more be further
from the truth!
Om als wedding planner
met succes een bruiloft te draaien moet men er lang van te voren mee
bezig zijn geweest. We can’t just show up and work our magic... (not
that it not has happend). Er zijn
zoveel elementen die moeten worden beoordeeld, besproken, begrepen ,
bevestigd en gedocumenteerd worden voor de bruiloftsdag. These are a few tips:
Lokatie:
Waar vind uw
bruiloft plaats? Gaat alles op 1 lokatie gebeuren or is it only at one
location. Een planner moet de lokatie voldoende kennen zodat deze ook als
location – manager kan functioneren als hij/zijn geen aparte persoon daarvoor
heeft aangesteld.
Decor & Thema
Hoe wil je dat
het geheel eruit ziet ? Een planner zal het toezicht op al uw leveranciers
moeten houden dus het is absoluut noodzakelijk dat hij / zij begrijpt uw visie
over hoe / waar u wilt dat de meubels , interieur , bloemen enz. worden
geplaatst . Please don’t even try to think about if a planner did not
know all these things ...sigh
Who is Who
Wie zijn al uw
leveranciers? Een planner moet minstens 1 gesprek hebben gehad met al uw
leveranciers (in person is always better), zodat ze weten wie het aanspreekpunt
is . Hierdoor kan de planner alle logistieke informatie door communiceren
(bijvoorbeeld waar in te laden in, levertijd, afbraak en installatie -eisen,
locatie beperkingen , enz. ) voorafgaand aan de bruiloft.
Contract
Wat hebben de
leveranciers opogenomen in uw contract? Do they know what the fine print
says..? Uw planner moet van elk van
uw leverancier een contract hebben gehad om te begrijpen wat alle producten/diensten
op de dag van geleverd moeten worden.
Draaiboek
What follows
after what...? Wat is de volgorde van de gebeurtenissen? Een planner zal een
gedetailleerd tijdschema of te wel draaiboek voor de ( 1 ) De bridal party ( 2) Alle leverancies/vendors
( 3 ) Wedding Planner & personeel moeten
creëren om te zorgen dat alles zal zijn
op schema. Hierdoor kan uw planner on-time-buffers creëren om rekening te
houden met onvoorziene omstandigheden die mogelijk invloed kunnen hebben op de
volgorde van de gebeurtenis.
So after
reading all this..... zou je echt willen dat iemand op de dag van uw
huwelijk zonder all the above te hebben gedaan je dag te laten coordineren? I
think NOT... that’s just a disaster in the making....
Be cautious en
stel altijd veel vragen waneer u iemand inhuurt als wedding planner of day
coordinator.
I hope this was helpful... And if you are interested
please be sure to ask about Splendor Events & Planning’s Coordination
Package.
Sincerely yours
Valery
Reacties
Een reactie posten