About Today... Wedding Day Coordination

Happy rainy Thursday everyone,


Vandaag wilde ik een onderwerp dat al een tijdje in me gedachten is bespreken met jullie. Het gaat over de term “Dag Coördinatie / Wedding Coördinator” en de verwarring / misvattingen die het creëert voor bruiden , bruidegoms en de bruiloft industrie als geheel.

Maar voordat ik start met deze edition, wil ik graag jullie mening horen over de rol van een Wedding Day Coordinator ? Wanneer denkt u dat deze dienst begint officieel ? Ik zou graag uw eerlijke reacties hieronder horen.....So leave your comments below the blog or on our FB page

Now , lets begin..... Wat ik heb gemerkt is dat veel bruiden en bruidegoms geloven dat de term Dag van Coördinatie / Wedding Coördinator letterlijk betekent dat een planner op de dag van hun evenement met basisinformatie komt aanlopen de show/wedding/event tot in de puntjes van begin tot eind komt draaien..... This couldn’t more be further from the truth!
Om als wedding planner  met succes een bruiloft te draaien moet men er lang van te voren mee bezig zijn geweest. We can’t just show up and work our magic... (not that it not has happend). Er zijn zoveel elementen die moeten worden beoordeeld, besproken, begrepen , bevestigd en gedocumenteerd worden voor de bruiloftsdag. These are a few tips:

Lokatie:
Waar vind uw bruiloft plaats? Gaat alles op 1 lokatie gebeuren or is it only at one location. Een planner moet de lokatie voldoende kennen zodat deze ook als location – manager kan functioneren als hij/zijn geen aparte persoon daarvoor heeft aangesteld.

Decor &  Thema
Hoe wil je dat het geheel eruit ziet ? Een planner zal het toezicht op al uw leveranciers moeten houden dus het is absoluut noodzakelijk dat hij / zij begrijpt uw visie over hoe / waar u wilt dat de meubels , interieur , bloemen enz. worden geplaatst . Please don’t even try to think about if a planner did not know all these things ...sigh

Who is Who
Wie zijn al uw leveranciers? Een planner moet minstens 1 gesprek hebben gehad met al uw leveranciers (in person is always better), zodat ze weten wie het aanspreekpunt is . Hierdoor kan de planner alle logistieke informatie door communiceren (bijvoorbeeld waar in te laden in, levertijd, afbraak en installatie -eisen, locatie beperkingen , enz. ) voorafgaand aan de bruiloft.

Contract
Wat hebben de leveranciers opogenomen in uw contract? Do they know what the fine print says..? Uw planner moet van elk van uw leverancier een contract hebben gehad om te begrijpen wat alle producten/diensten op de dag van geleverd moeten worden.

Draaiboek
What follows after what...? Wat is de volgorde van de gebeurtenissen? Een planner zal een gedetailleerd tijdschema of te wel draaiboek  voor de ( 1 ) De bridal party ( 2) Alle leverancies/vendors  ( 3 ) Wedding Planner & personeel moeten  creëren om te zorgen dat alles zal zijn op schema. Hierdoor kan uw planner on-time-buffers creëren om rekening te houden met onvoorziene omstandigheden die mogelijk invloed kunnen hebben op de volgorde van de gebeurtenis.

So after reading all this..... zou je echt willen dat iemand op de dag van uw huwelijk zonder all the above te hebben gedaan je dag te laten coordineren? I think NOT... that’s just a disaster in the making....

Be cautious en stel altijd veel vragen waneer u iemand inhuurt als wedding planner of day coordinator.
I hope this was helpful... And if you are interested please be sure to ask about Splendor Events & Planning’s Coordination Package.


Sincerely yours
Valery











Reacties

Populaire posts